Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på strikketanten.dk

https://strikketanten.dk ejes af Min købmand Lupintorvet V/Eny Pedersen

CVR-nr.: 17616943

Min købmand Lupintorvet
Lupinvej 1
4873 Væggerløse
Telefonnummer: + 45 54 13 13 51
E-mail: strikketanten@hotmail.com

Alle aftaler indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler via rito.dk. Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende eller offentlige virksomheder og institutioner mv.

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, Maestro. Pengene bliver reserveret på kundens konto ved købet. Vi trækker først pengene, når ordren bliver afsendt.

Vi opkræver ikke gebyr på nogen former for betaling.

Priser

Købet faktureres til den pris, der er oplyst på websitet på bestillingsdagen. Priserne er inklusive moms, og ændres løbende – ofte fra dag til dag.

Levering

Vi bruger 2 leverandører til at leverer vores varer med.
Du kan derfor vælge, at få dine varer sendt med GLS eller Dao365

GLS  
Vælger du at få sendt dine varer med GLS, sendes de til nærmest GLS pakkeshop. 
Leveringstiden er 1-2 hverdag på lagerførte varer. Modtager vi din bestilling senest

kl. 11.00 Sendes dine varer afsted samme dag.

Du kan følge din forsendelse via track & trace på GLS hjemmeside, ved at indtaste dit forsendelsesnummer. 

Dao365

Vælger du at få sendt dine varer med Dao365, sendes de til nærmest Dao pakkeshop. Leveringstiden er 2-4 dage på lagerførte varer. Det gode ved Dao365, er at de leverer pakke alle året dag, også lørdag, søndag samt helligdage.

Du kan følge din forsendelse via track & trace på Dao´s hjemmeside, ved at indtaste dit forsendelsesnummer. 

Gratis forsendelse

Køber du varer for 500 kr. eller derover, sender vi dine varer fragt frit.
Ordre der opfylder reglen om fragt frit, leveres med Dao365 uden omdeling. 
Pakken sendes til nærmeste Dao pakkeshop. 

Såfremt en vare ikke er på lager i det ønskede antal, vil vi førstkommende hverdag efter, kontakte dig og oplyse en forventet leveringstid, og aftale hvad vi gør i denne situation.
Er en vare i restordre hos vores leverandør, kan leveringstiden være noget længere, men det holder vi dig orienteret om.
Vi bestræber os altid på, at levere alle vores ordre så hurtigt som muligt, da vi ved at vores kunder ser frem til, at modtage deres varer.

Bemærk:
Hvis du bestiller andre varer sammen med varer i restordre fra vores leverandør, skal du være opmærksom på, at vi sender hele ordren som én samlet ordre.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Kunden vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet.

30 dages retur- og bytteret

Såfremt varen fremstår 100 % som ny i original emballage og i ubeskadiget stand kan du returnere eller bytte varen indtil 30 dage efter leveringen. Ved returnering står kunden selv for at dække omkostningerne til forsendelsen. Vælger kunden at få ombyttet varen til samme vare i en anden farve, så betaler vi omkostningerne til forsendelse fra os til kunden.

Hvis vi vurderer, at varen lugter af røg, mados, mug, er fugtig eller på anden måde har taget skade, kan vi ikke tage den retur. Hvis kunden ønsker varen tilbage, skal kunden selv betale for returnering af varen.

Returretten berører ikke kundens lovbestemte ret til at fortryde købet. Se nedenfor.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller anden person (dog ikke posten), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra kunden eller anden person (dog ikke posten) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen for fortrydelsesret udløber på en helligdag eller weekend, vil fristen forlænges til følgende hverdag.

Sådan udnytter kunden fortrydelsesretten

Du fortryder købet ved at give os besked om dette telefonisk på + 45 54 13 13 51, via e-mail på strikketanten@hotmail.com eller som brev, der sendes til strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelsen på pakken. Du skal dog give os besked, hvis pågældende fortryder et køb ved at nægte modtagelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varer og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af varer, skal du sende eller aflevere varen til os på adressen; strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt os, at kunden ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb, herunder også de fragtomkostninger, som du har betalt ved købet. Såfremt du fortryder dele af ordren, vil vi kun refundere pengene for de returnerede varer.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får kunden dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktioner.

Du må undersøge varen på samme måde, som er tilladt i en forretning, men varen må ikke tages i brug. Såfremt varen har været taget i brug på en måde, som ikke er tilladt i en forretning og vi dermed ikke har mulighed for, at sælge den igen, kan du forvente, at vi fratrækker værdiforringelsen fra det beløb, som skal tilbagebetales. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, vil købsbeløbet ikke blive tilbagebetalt.

Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.
Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Det er dig, der bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Du skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, som er defekt eller har mangler, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler eller defekter indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres ved henvendelse på e-mail: strikketanten@hotmail.com eller telefonisk på + 45 54 13 13 51.

Du bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi modtager gerne billeder af defekter og mangler, inden kunden returnerer defekte varer. Såfremt reklamationen er berettiget og der er dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter varens modtagelse og kunden er således forpligtet til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen.

Varen sendes til:

strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse

Klageadgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af reklamation, kan kunden evt. indgive en klage til Center for Klageløsninger, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, www.forbrug.dk

Klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via minsag.forbrug.dk

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@rito.dk.

Persondatapolitik

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse 
Cvr. nr. 17616943
Telefon nr. 54 13 13 51
Mail: strikketanten@hotmail.com
Website: https://strikketanten.dk

Vi registrerer almindelige persondata om kunden. Der er tale om oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse samt oplysninger om, hvad du har købt.

Formålet med indsamlingen er disse oplysninger er dels at kunne behandle købet og levere varerne, dels at opfylde bogføringslovens krav. Endvidere er formålet at kunne rådgive dig og at tilpasse vores kommunikation og markedsføring.

Ovenstående data bliver gemt i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi videregiver ikke persondata til andre.

Vi indhenter dit samtykke inden vi behandler dine persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor, medmindre vi har et lovligt grundlag for at indhente dem. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata.

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.