Handelsbetingelser

Følgende salgs- og leveringsbetingelser er gældende for køb af varer på strikketanten.dk

https://strikketanten.dk ejes af Min købmand Lupintorvet V/Eny Pedersen

CVR-nr.: 17616943

Min købmand Lupintorvet

Enkeltmandsvirksomhed
Lupinvej 1
4873 Væggerløse
Telefonnummer: + 45 54 13 13 51
E-mail: info@strikketanten.dk

Alle aftaler indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder for private forbrugere, der handler via strikketanten.dk.

Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende eller offentlige virksomheder og institutioner mv.

Betaling

Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard, Maestro. Pengene bliver reserveret på kundens konto ved købet.
Vi trækker først pengene, når ordren bliver afsendt.
Vi opkræver ikke gebyr på nogen former for betaling.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Priser

Købet faktureres til den pris, der er oplyst på websitet på bestillingsdagen. Priserne er inklusive moms, og ændres løbende – ofte fra dag til dag.

Levering

Vi har aftale med 3 fragtfirmaer.

Du kan vælge, at få dine varer sendt med PostNordGLS eller Dao365

PostNord

Med Postnord MyPack Collectleveres din pakke til det udleveringssted du har valgt.

Leveringstid: 1-2 dage. Pris 49.00 kr. for 0-20 kg.

Med GLS er der 3 muligheder 

1. GLS PakkeShop. Leveringstid: 1-2 hverdage, pris 39,00 kr.

2. GLS omdeling til private. Leveringstid: 1-2 hverdage, pris 49,00 kr.

3. GLS Erhverv. Leveres til din arbejdsplads. Leveringstid: 1-2 hverdage, pris 45,00 kr.

Vælger du at få sendt dine varer med GLS med omdeling til private, bliver de leveret til din adresse.

Vær opmærksom på, er du ikke hjemme når GLS manden kommer, tager han pakken med til nærmeste GLS PakkeShop, hvor du skal hente den.

Modtager vi din bestilling senest kl. 11.00 Sendes dine varer afsted samme dag.

Du kan følge din forsendelse via track & trace på GLS hjemmeside, ved at indtaste dit forsendelsesnummer. 

Med Dao365 er der 2 muligheder.

1. DAO PakkeShop. Leveringstid: 2-4 dage. Pris 29,00 kr.

2. DAO Hjemmelevering. Leveringstid: 2-4 dage. Pris 39,00 kr.

Dao365 levere pakker alle året dage, også lørdag, søndag samt helligdage.

Du kan følge din forsendelse via track & trace på Dao´s hjemmeside, ved at indtaste dit forsendelsesnummer. 

Gratis forsendelse

Køber du varer for 399 kr. eller derover, sender vi dine varer fragtfrit.
Ordre der opfylder reglen om fragtfrit, leveres med Dao365
Pakken sendes til nærmeste Dao PakkeShop. 

Såfremt en vare ikke er på lager i det ønskede antal, vil vi førstkommende hverdag efter, kontakte dig og oplyse en forventet leveringstid, og aftale hvad vi gør i denne situation.
Er en vare i restordre hos vores leverandør, kan leveringstiden være noget længere, men det holder vi dig orienteret om.
Vi bestræber os altid på, at levere alle vores ordre så hurtigt som muligt, da vi ved at vores kunder ser frem til, at modtage deres varer.

Bemærk:
Hvis du bestiller andre varer sammen med varer i restordre fra vores leverandør, skal du være opmærksom på, at vi sender hele ordren som én samlet ordre.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK). Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Kunden vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Vi levere til Danmark, Tyskland og Sverige.

Vi levere til EU landene Sverige og Tyskland.
Der er 2 muligheder for levering til EU-lande, de leveres begge med Post Nord.

Man kan få sin ordre leveret til et udleveringssted, hvor man henter sin pakke.
Ønsker du denne leveringsform, vælg Post Nord Mypack collect. leveringstid er 2-5 hverdage.
Prisen er 72,00 DKK. inklusiv dansk moms.

Man kan få leveret sin ordre til sin privat adresse.
Ønsker du denne leveringsform, vælg Post Nord Mypack Home. leveringstid er 2-5 hverdage.
Prisen er 99,00 DKK. inklusiv dansk moms.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse indenfor 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor kunden eller anden person (dog ikke posten), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra kunden eller anden person (dog ikke posten) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen for fortrydelsesret udløber på en helligdag eller weekend, vil fristen forlænges til følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder købet ved at give os besked om dette telefonisk på + 45 54 13 13 51, via e-mail på info@strikketanten.dk eller som brev, der sendes til strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan fortryde et køb ved at nægte modtagelsen på pakken. Du skal dog give os besked, hvis pågældende fortryder et køb ved at nægte modtagelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis kunden sender sin meddelelse om, at han/hun fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varer og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af varer, skal du sende eller aflevere varen til os på adressen; strikketanten.dk, Lupinvej 1, 4873 Væggerløse, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at kunden har meddelt os, at kunden ønsker at fortryde købet. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Kunden skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene

Når du fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb, herunder også de fragtomkostninger, som du har betalt ved købet. Såfremt du fortryder dele af ordren, vil vi kun refundere pengene for de returnerede varer.

Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får kunden dog ikke merudgiften refunderet.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget kundens meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som kunden benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre kunden udtrykkeligt har indvilget i andet. Under alle omstændigheder pålægges kunden ingen former for gebyr som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktioner.

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af
købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde
kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vær opmærksom på at garn og andre varer, der lugter af mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi.
Vi beder vores kunder om så vidt muligt at tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når den bliver sendt retur. Det er dig, der bærer risikoen for varerne, indtil vi modtager dem. Du skal derfor beholde postkvitteringen samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, som er defekt eller har mangler, finder købelovens regler anvendelse.

Du kan reklamere over mangler eller defekter indenfor 24 måneder fra leveringstidspunktet. Dette kan gøres ved henvendelse på e-mail: info@strikketanten.dk eller telefonisk på + 45 54 13 13 51.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage
eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du bedes oplyse, så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Vi modtager gerne billeder af defekter og mangler, inden kunden returnerer defekte varer. Såfremt reklamationen er berettiget og der er dokumentation på fragtomkostningerne, vil vi tilbagebetale beløbet for kundens rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Gem postkvittering inkl. oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Reklamation skal ske indenfor rimelig tid efter fejlen er opdaget. Kunden opfordres således til at undersøge varen snarest muligt efter modtagelsen. Hvis der reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os mail: info@strikketanten.dk eller på telefon 54 13 13 50. 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsninger, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk

Klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via minsag.forbrug.dk

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@strikketanten.dk.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)


Til:
Strikketanten.dk
Lupinvej 1
4873 Væggerløse
E-mail: info@strikketanten.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.09.2019

Persondatapolitik

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige
Strikketanten.dk (Min Købmand Lupintorvet)
Lupinvej 1
4873 Væggerløse 
Cvr. nr. 17616943
Telefon nr. 54 13 13 51
Mail: info@strikketanten.dk
Website: https://strikketanten.dk

Vi registrerer almindelige persondata om kunden. Der er tale om oplysninger om navn, adresse, telefonnummer og din e-mailadresse samt oplysninger om, hvad du har købt.

Formålet med indsamlingen og videregivelsen af disse oplysninger er dels at kunne behandle købet og levere varerne, dels at opfylde bogføringslovens krav. Endvidere er formålet at kunne rådgive dig og at tilpasse vores kommunikation og markedsføring.

Ovenstående data bliver gemt hos Min Købmand Lupintorvet i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig
beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at
slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige
i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine
persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@strikketanten.dk.